Det følger en del voksenpoeng med det å starte dagen med to porsjoner frukt eller grønt i ett måltid. Den beste måten å gjøre det på er i en smoothie bowl!

Superenkel og sunn smoothie bowl

Denne oppskriften på smoothie bowl er enkel, god og tar ikke mer enn 10 minutter å lage. Her er det bare å eksperimentere med hva du liker både i smoothien og på toppen.

Ingredienser:

1 kopp bringebær
2 bananer (tidligere kuttet og fryst)
1-2 kopper melk eller foretrukket melkealternativ (Vi digger mandelmelk!)

Valgfritt:
1 ss mandel eller peanøttsmør for ekstra protein

Masse topping er digg

Fremgangsmåte:

1. Fordel alle smoothie ingrediensene i en blender og kjør til den har ønsket konsistens. Bruk mer væske hvis den er for tykk. 
2. Juster etter smak. For mer sødme bruk lønnesirup eller mer bananer (husk at bananene bør være modne med brune flekker på skallet for at de skal være gode og søte!)
3. Hell smoothien i to boller og start med ønsket toppings. 

Toppings:

Solsikkefrø
Kokosflak
Bær
Nøtter
Banan
Chiafrø etc.

Grønn smoothie? Bruk 2 never fersk spinat eller en halv avocado.

Sjokoladesmoothie? Bruk 1-2 ss kakao.

Enjoy! Og sjekk ut flere tips til å spise sunt på studentbudsjett!

)