Ofte stilte spørsmål

 

Om ISIC
Hvem kan bestille
Hvordan bestille
Logg inn på ISIC app'en
ISIC for FHS studenter


Om ISIC

 

Hva er ISIC?

Internasjonalt studentidentitetskort ISIC er den eneste globalt anerkjente student-IDen med 150.000 studentrabatter over hele kloden.

 

Hva er mitt ISIC-studentnummer?

Din personlige ISIC-student-ID er et 14-sifret nummer som begynner og slutter med en bokstav (S123456789012X) for ISIC-kortene som er utstedt i Norge. Med dette nummeret kan du aktivere din ISIC-student-ID i ISIC-appen og logge på ISIC-nettsiden for å innløse de online fordelene som er tilgjengelige for deg.

Du finner ISIC-nummeret i e-postmeldingen om ordrebekreftelse.

 

Hvor lenge er ISIC-kortet gyldig?

Standard digital ISIC er gyldig 12 måneder fra kjøpsdatoen. Du kan se sluttdatoen for ISIC-gyldigheten din i ISIC-appprofilen din eller på det digitale kortet.

 

Hvordan kan jeg bruke fordelene og rabattene jeg får med ISIC?

Det er to typer ISIC-fordeler: lokale fordeler og online fordeler. Du kan finne alle lokale rabatter fra ISIC app'en og ISICs globale hjemmeside. De elektroniske fordelene er synlige både på dette nettstedet og ISIC-appen. For å få tilgang til studentrabatter online kan du logge deg på med ISIC-kortnummeret ditt øverst til høyre på dette nettstedet.

Når du er logget inn, finner du rabattkoden eller den unike rabattlenken på hver fordelsside. Når du bruker rabattkoder, kopier du koden, fortsett til partnerwebsiden og lim koden inn i kupong / fordelskodeområdet når du sjekker for å få rabatt. Easy-peasy!

Hvis du har en idé til studentfordel eller ønsker å tilby rabatt for studentene, kan du skrive til oss via vårt kontaktskjema.

 

Hvor kan jeg kjøpe studentflybilletter?

ISIC er den eneste internasjonalt anerkjente student-ID og den eneste student-ID hvor flyselskapene gir en studentpris. Du finner studentbilletter på ISICs hjemmeisdeog fra studentreisebyrået KILROY. Vær oppmerksom på at studentbilletter ikke er tilgjengelige på flyselskapenes egne nettsider eller på noen av nettsidene som samler priser fra flere leverandører.

Hvis du vil ha tips om reiser, bestille et eventyr eller spørre om det å studere i utlandet, kan du kontakte KILROYs reisespesialister.

 

Virker det digitale ISIC-kortet offline, også?

Hvis du har aktivert ditt digitale ISIC-kort i ISIC-appen, kan du normalt få tilgang til det digitale kortet ditt også i frakoblet modus. Å aktivere din digitale ISIC og bla gjennom fordelene fungerer bare i online-modus.

 

I hvilke land aksepteres det digitale ISIC-kortet?

Det digitale ISIC-kortet er for øyeblikket akseptert som en gyldig ISIC-student-ID i følgende land:

 

Argentina
Australia
Belgia
Bulgaria
Canada
Chile
Colombia
Danmark
Egypt
Estland
Finland
Frankrike
Ghana
Guatemala
Hong Kong
Island
India
Irland
Israel
Italia
Japan
Kenya
Kina
Kosovo
Litauen
Macau
Macedonia
Malta
Mexico
Moldova
Montenegro
Nederland
New Zealand
Norge
Portugal
Romania
Serbia
Singapore
Slovakia
Slovenia
Storbritannia
Sør-Afrika
Sør-Korea
Spania
Sri Lanka
Sverige
Sveits
Taiwan
Thailand
Tyrkia
Tyskland
United Arab Emirates
USA
Venezuela
Østerrrike

 

Skal du reise til et land som ikke står på listen, vennligst kontakt oss


Hvem kan bestille

 

Hvem kan bestille et digitalt ISIC-kort?

Alle heltidsstudenter som er påmeldt timer hos en norsk utdanningsinstitusjon og er over 12 år gamle kan bestille et digitalt ISIC-kort; det er ingen øvre aldersgrense. Noen leverandører, for eksempel flyselskaper, setter en aldersgrense for fordelene.

 

Hva er en heltidsstudent?

Å være student på heltid betyr at du tar timer på minst 15 timer per uke i minst fem måneder av året. Når du bestiller et ISIC-kort, må du være påmeldt timer hos en norsk akademisk institusjon med aktiv statuss som student; eller ha et akseptbrev for å bli med på ett neste semester. Hvis du studerer eller skal studere i utlandet, kan du bestille fra ISIC leverandøren på destinasjonen.

 

Kan doktorgradsstudenter bestille en ISIC?

Ja, ISIC er tilgjengelig også for doktorgradsstudenter. Du kan bestille et standard digitalt ISIC-kort her.

 

Kan utvekslingsstudenter bestille en ISIC?

Ja, hvis du er en heltidsstudent påmeldt timer hos en utdanningsinstitusjon i Norge.

 

Hvem kan bestille et digitalt ITIC-kort?

ITIC (International Teacher Identity Card) er det internasjonale identitetskortet for heltidslærere, som jobber i en utdanningsinstitusjon med minst 18 timer per uke.

 

Hvem kan bestille et digitalt IYTC-kort?

IYTC (International Youth Identity Card) er et internasjonalt identitetskort for ungdommer mellom 12 til 30 år.


Hvordan bestille

 

Hvilke dokumenter trenger jeg?

For å bestille et ISIC-kort, trenger du en kopi av din gyldige student-ID og et farget, passlignende bilde av deg selv.

For student-IDen aksepterer vi en kopi av det nasjonale studentkortet ditt med et gyldig semester/ år-klistremerke; en kopi av deltakerbeviset ditt for pågående semester eller studieår; eller akseptbrev fra en akademisk institusjon for det kommende semesteret.

 

Slik går du frem - steg for steg

  1. Klikk her for å begynne ordren. Velg ISIC for å bestille et internasjonalt studentkort.
  2. Fyll informasjonen riktig i bestillingsskjemaet. Vær oppmerksom på at navnet på din skole / akademiske institusjon vises på det digitale kortet i det skjemaet du skriver her. Bruk det engelske navnet på din skole / akademiske institusjon.
  3. Når du har sørget for at informasjonen din er korrekt på bestillingsskjemaet, fortsetter du til betaling ved å klikke på ”Gå til betaling”.
  4. Betal for ISIC. Gjeldende betalingsmetoder er Visa- og Mastercard-kredittkort og nettbankene tilgjengelig på skjemaet.
  5. Se over informasjonen din. Hvis du trenger å endre noe du har skrevet inn på bestillingsskjemaet, klikker du på "Rett informasjonen din" og fortsetter for å bekrefte studentstatusen din. Vær oppmerksom på at du ikke kan endre informasjonen din etter å ha gått videre til studentstatusbekreftelsen!
  6. Last opp en kopi av ditt nåværende studentbevis. Som student-ID aksepterer vi en kopi av det nasjonale studentkortet ditt med gyldig semester / år-klistremerke; en kopi av deltakerbeviset ditt for pågående semester eller studieår (datoer synlige i dokumentet); eller akseptbrev fra en akademisk institusjon for det pågående semesteret. Vær oppmerksom på at dokumentet kan være maksimalt 2 Mb i størrelse og må lastes opp i formatet .jpg eller .jpeg.
  7. Fortsett med å laste opp bildet. Bildet må være et farget, klart, passlignende bilde av deg. Det trenger ikke å være et offisielt passbilde - et bilde tatt med smarttelefonen gjør også susen så lenge det er klart. Ikke bruk filtre. Bildet kan være maksimalt 2 Mb og må lastes opp i formatet .jpg eller .jpeg.
  8. Bekreft bestillingen og last ned ISIC-appen for Android eller iOS . Studentstatusen din vil bli bekreftet av supportteamet vårt innen 24 timer på hverdager og 72 timer i helgene.
  9. Etter at studentstatus og bilde er bekreftet, vil du motta en e-post som inneholder ditt personlige ISIC-nummer, som du må aktivere ditt digitale ISIC-kort. Følg instruksjonene for hvordan du registrerer deg på ISIC-appen. Se en demovideo her.

 

Får du problemer med å laste opp dokumentene eller ønsker å endre på informasjonen din etter å ha bekreftet, vennligst ta kontakt med oss

 

Jeg betalte for ISIC-en, men fullførte ikke bestillingen, hva gjør jeg?

Du vil motta en bekreftelse på kortbestillingen din senest neste arbeidsdag. I e-postbekreftelsen er det en lenke til å laste opp ditt gyldige studentbevis og bilde til kortbestillingen. Vær oppmerksom på at før du har lastet opp de to dokumentene, er ikke kortbestillingen fullført, og du kan ikke aktivere din ISIC-ID.

 

Jeg har ikke mottatt en e-post for å bekrefte studentstatusen min og laste opp bildet mitt, hva skal jeg gjøre?

Først må du sjekke spamfilteret ditt. Hvis bekreftelses-e-posten ikke er der, kan du kontakte oss via vårt kontaskjema med ditt navn, e-postadresse og ordre-ID og vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.

 

Jeg stavet feil på kortbestillingsskjemaet, hva gjør jeg?

Når du bestiller ISIC online, vil du få en e-postkvittering og deretter en e-post med en lenke for å laste opp bilde og studentdokumentasjonen din. Hvis du ikke har lastet opp studentbekreftelsen og bildet ditt ennå, har du fortsatt muligheten til å endre dine personlige opplysninger (unntatt navnet ditt) før du godkjenner den endelige bestillingen. Hvis du har fullført bestillingen og oppdager en feil, kan du kontakte oss via vårt kontaskjema.

 

Jeg stavet feil navnet mitt på bestillingsskjemaet, hva gjør jeg?

Det eneste informasjonsstykket du ikke kan endre etter at du fortsetter fra bestillingsskjemaet, er navnet ditt. Hvis du feilstavet navnet ditt i bestillingen din, kan du kontakte oss via kontaskjemaet.

 

Hva er leveringstiden?

Innen 24 timer fra bestillingen din er gjort (72 timer i løpet av helgen). Når du bestiller et digitalt ISIC-kort online, vil du motta en e-post med en lenke for å laste opp bilde og studentdokumentasjonen din. Vær ekstra forsiktig og følg instruksjonene for nøye, slik at du unngår unødvendig forsinkelse av bestillingen! ISIC-nummeret ditt er klart til å aktiveres i ISIC-appen når vårt servicesenter har sjekket studentbekreftelsen din og sørget for at bildet ditt oppfyller kravene.

 

Min personlige informasjon har endret seg, hvordan oppdaterer jeg den på mitt digitale kort?

Hvis du har endret navn eller studiested midt i kortets gyldighet, kan vi oppdatere den nye informasjonen direkte til ditt digitale kort. Send oss ​​din nye informasjon via kontaskjemaet.

 


Logg inn på ISIC app'en

 

Innlogging - steg for steg

Når du har mottatt ditt personlige 14-sifrede ISIC-nummer, kan du registrere deg på ISIC app og aktivere din digitale ISIC-student-ID. Vær så snill og

  1. last ned ISIC app'en for Android eller iOS og sjekk ut demo-videoen
  2. Trykk "Sign up" i app-menyen
  3. Skriv inn navnet ditt på samme måte som du gjorde ved bestilling og legg inn ditt personlige ISIC nummer, trykk deretter "Check"
  4. Skriv inn en e-postadresse, slika t du akn bekrefte registreringen og lage ett passord for fremtidg innlogginger.
  5. Les og aksepter retningslinejne og velg deretter "Sign up"
  6. Klikk på linken i verifiseringsmailen som ble sendt til emailen du la inn ovenfor.

 

Jeg får ikke logget inn, hva skal jeg gjøre?

  1. Sjekk ut demo-videoen.
  2. ISIC-nummer er et 14-sifret nummer som begynner og slutter med en bokstav (S123456789012X) for ISIC-kortene som er utstedt i Norge. Dobbeltkontroller at du har satt inn riktig ISIC-nummer, og at navnet er skrevet i Fornavn Etternavnsrekkefølge.
  3. Hvis du fortsatt har problemer med å registrere deg, kan du kontakte [email protected] på engelsk.

 

Jeg har ikke mottatt verisfiseringsmailen, hva skal jeg gjøre?

  1. Er det en skrivefeil i email-adressen du skrev inn når du logget deg på ISIC-app'en, kan du kontakte [email protected] på engelsk for å få en ny aktiveringsmail.
  2. Sjekk søppelposten/spamfilteret ditt for eposter fra [email protected].
  3. Legg [email protected] til dine konatkter eller godkjente avsendere.
  4. Har du fortsatt problemer, vennlisgt kontakt [email protected]g på engelsk.

 

Jeg får ikke logget inn på ISIC app'en, hva kan jeg gjøre?

  1. Sjekk at du har laget en ISIC profil (se steg for steg ovenfor).
  2. Sjekk at du bruker samme epost-adresse som når du lagde profilen.
  3. Om du har glemt passordet, klikk "Forgot password?" for å få tilsendt ett nytt passord på din e-post.
  4. Har du fortsatt problemer med å logge inn, kontakt [email protected]g på engelsk.

 

Jeg vil endre informasjonen min i ISIC app'en, hva skal jeg gjøre?

Om du vil endre informasjonen du har lagt inn, slik som navn eller institusjon, vennligst kontakt oss, så skal vi oppdatere informasjonen for deg.

 

Hvilke mobile enheter er kompatible med ISIC app'en?

  • Android OS 4.4 og høyere
  • IOS 8.0 og høyere

 

Jeg har ikke et ISIC nummer enda, hvor kan jeg skaffe det?

Du kan kjøpe ditt digitale ISIC studentnummer fra ISIC's hjemmeside


ISIC for FHS studenter

 

Hvis du studerer på en folkehøyskole, er det en god sjanse for at et ISIC-studentkort allerede er tilgjengelig for deg gjennom skolen din. ISIC jobber med over 50 folkehøyskoler i Norge, og kortene blir distribuert til elevene fra skolene. Be om mer informasjon fra din folkehøyskole. 

 

Klager

Skulle det oppstå vvik eller klager angående kjøpet ditt, ikke nøl med å kontakte oss via kontaktskjemaet. Skulle du av en eller annen grunn ikke være fornøyd, er ISIC forpliktet til å informere deg om at du kan henvise saken din til The European Commission's Online Dispute Resolution.

 

Har du andre spørsmål? Kontakt oss her.